Okupuok baltas sienas: muziejų kolekcijos kompiuterinių žaidimų platformoje

Pasaulio muziejams ieškant naujų ir efektyvių būdų didinti kolekcijų matomumą ir prieinamumą, verta atkreipti dėmesį į kompiuterinių žaidimų teikiamas galimybes. Birmingemo muziejus ir meno galerija (BMAG) tapo kompiuterinio žaidimo „Occupy White Walls” (liet. „Okupuok baltas sienas”) oficialiu partneriu ir kviečia žaidėjus tapti parodų kuratoriais virtualiame muziejuje.

Kompiuteriniai žaidimai yra vienas populiariausių šiuolaikinių laisvalaikio užsiėmimų. Jų populiarumas išaugo ir dėl Covid-19 pandemijos apribojus žmonių judėjimą, kultūros ir sporto renginius. Net uždarius muziejus, BMAG kolekcija tapo prieinamesnė žmonėms visame pasaulyje dėl muziejaus partnerystės su dirbtinį intelektą taikančia meno platforma, kuri leidžia naudotojams tyrinėti augantį fantastinį meno pasaulį. „Occupy White Walls” (OWW) žaidimo dalyviams nuo šiol yra pasiekiami 200 kūrinių iš Birmingemo meno muziejaus. Juos galima rasti adresu www.oww.io. Tęsiant muziejaus ir žaidimo kūrėjų bendradarbiavimą, planuojama paskelbti visus viešojoje prieigoje esančius Birmingemo muziejaus kolekcijos vaizdus.

Nors Birmingemo muziejaus kolekcija yra pirmoji oficialiai įtraukta į OWW žaidimą, viešąją prieigą turintys kūriniai iš Nacionalinės galerijos Londone, Niujorko Metropoliteno muziejaus ir kitų meno institucijų taip pat yra prieinami žaidimo skaitmeninėje kolekcijoje.

Virtualioje erdvėje žaidėjai gali aplankyti ir oficialią Birmingemo muziejaus skaitmeninę versiją, sukurtą pagal fizinio muziejaus modelį, bet turintį daugiau žaismingų ir kūrybiškų detalių. Žaidėjai gali atsisiųsti skaitmeninius BMAG saugomų kūrinių vaizdus ir pagal savo sumanymą eksponuoti juos bei kitus kūrinius virtualioje galerijoje.

Partnerystė su OWW Birmingemo muziejui yra dar vienas būdas pakviesti lankytojus tyrinėti meno kolekciją neužeinant į muziejų ir skatinti kūrybiškai įsitraukti ir panaudoti suskaitmenintą muziejaus turinį. Kartu muziejus gauna ir naudingą informaciją apie tai, kurie kūriniai iš kolekcijos patraukia žmonių dėmesį.

Kompiuterinis žaidimas OWW yra Londone įsikūrusio startuolio „StikiPixels” produktas, šiuo metu turintis daugiau nei 75 000 naudotojų ir siekiantis plėsti virtualią meno kolekciją dėka partnerystės su muziejais. Kompiuterinis žaidimas suteikia galimybę žaidėjams atrasti meną iš viso pasaulio galerijų ir patiems arba drauge su kitais žaidėjais kuruoti savo parodas. Jų vizijos neriboja nei įprastos muziejų kuratorystės gairės, nei fizinės kliūtys. Žaidime kiekvienas gali nevaržomai kurti savo parodos aplinką: joje gali derėti Renesanso šedevrai ir šiuolaikinis menas, kūriniai iš Didžiosios Britanijos gali atsidurti greta JAV muziejuose saugomų eksponatų.

OWW naudoja unikalų menui pritaikytą dirbtinį intelektą DAISY, kuris išmoksta apie žaidėjų skonį ir padeda jiems atrasti daugiau panašių meno kūrinių. Vidutinio OWW žaidėjo virtualią meno kolekciją sudaro apie 800 kūrinių. Dirbtinis intelektas padeda reklamuoti ir jaunus kylančius menininkus (pavyzdžiui BMAG atstovaujamos menininkės Rosos Francescos kūriniai atsidūrė daugiau nei 1600 žaidėjų virtualiose galerijose). Menininkai taip pat turi galimybę patys įkelti savo kūrinių vaizdus į žaidimo platformą.

Partnerystė su OWW muziejams suteikia galimybę plėsti savo auditoriją ir pasiekti žmones visame pasaulyje. Žaidimo kūrėjai tikisi, kad daugiau muziejų norės prisijungti prie platformos kūrimo ir pasinaudoti žaidimo teikiamomis galimybėmis.

Tekstas parengtas pagal viešai prieinamą MuseumNext informaciją

Atnaujinta: 2020-12-28